Słodka i chrupiąca granola bez cukru

Jeśli lubisz smak miodu to dodaj go śmiało zamiast specjalnie wydawać pieniądze na syrop z agawy. Nie chodzi tu o to by sztywno trzymać się przepisu, przeciwnie, by dopasować go najbardziej pod siebie i wykorzystać te składniki, które akurat masz w szafce. I nie przejmuj się tym, że witaminy z miodu wyparują razem z ciepłym powietrzem. Człowiek musiałby stanąć na rzęsach, żeby zapamiętać te wszystkie przypisy dotyczące tego w jaki sposób jeść każdą jedną rzecz.  Jedz tak, żeby ci smakowało. Nieważne ile jakiej witaminy, białka, tłuszczu czy węglowodanów znajdziesz w zdrowej żywności. Zdrowa żywność jest zdrowa, to wystarczy. Zawiera dwie najważniejsze witaminy: witaminę W jak wszystko i witaminę Ż jak życie. Ta granola i tak jest 100 razy zdrowsza i bardziej odżywcza, niż płatki z hipermarketu 😉

granola3

Składniki na duży zapas:

  • szklanka płatków owsianych
  • szklanka płatków orkiszowych
  • szklanka płatków jęczmiennych (w lidlu można na tej samej półce znaleźć mix pięciu zbóż :))
  • szklanka albo dwie bakalii (do wyboru do koloru, u mnie orzechy włoskie, ziemne, migdały, jagody goji, daktyle, rodzynki, suszone morele, suszone śliwki, suszone banany, kokos, prażony sezam, chia, kardamon, cynamon)
  • kilka łyżek syropu z agawy/miodu/słodzidła
  • łyżka pachnącego oleju kokosowego
  • sok z 1 pomarańczy

granola1

Najpierw rozgrzewam piekarnik do 130-150 stopni.

Wrzucam bakalie do blendera lub nożem rozdrabniam na taką wielkość jaką lubię, w moim przypadku im drobniej tym lepiej, dla fanów rozgryzania orzechów wystarczy tylko odrobinkę.

Na patelni rozgrzewam olej kokosowy, wrzucam wszystkie płatki i bakalie, chwile prażę, dolewam partiami sok pomarańczowy i słodzidło, mieszam aż większość wody wyparuje i wszystko przejdzie smakiem.

Zdejmuję z ognia, przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, układam na najniższym poziomie piekarnika, nastawiam na 7-9minut i zostawiam uchylone drzwiczki.

Po upływie czasu mieszam, nastawiam na kolejne 7-9 i czuwam, żeby nic się nie przypaliło.  Jeśli jest taka konieczność, powtarzam ten procesz jeszcze raz.

Następnie pozostawiam do ostygnięcia mieszając od czasu do czasu. Przechowuję w dużym słoju z dostępem do świeżego powietrza.

Podaję z mlekiem, mlekiem roślinnym, jogurtem i przede wszystkim świeżymi owocami.

granola2

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s